Tuesday 1 May 2012







ini adalah salah satu contoh rumah tradisional yang saye ambil dari internet....tugasan saya pada kali ini adalah melukis dan mewarna lukisan ni sama seperti lukisan contoh........



setelah 2 hari bertungkus lumus buat lukisan ini maka ini lah hasilnya.....buat pertama kalinya sir puji lukisan saya.....bangga la jugak....terima kasih kepada kawan saya kerana membantu saya dalam menyiapkan lukisan ini....hasik dari tunjuk ajarnya dan sir lukisan ini berjaya di siapkan.....xsalah kita timba ilmu dengan orang yang berpengalaman dan memang pandai melukis....sejak dari sekolah lagi dia ni minat seni...memang berbakat dalam bidang ini.



                                                 

Semasa proses membuat lukisan inilah kombinasi warna yang telah saya gunakan....cantik bukan....setiap layer saya tidak gunakan satu warna sahaja malah saya turut mencampurkan dengan warna lain....pesan sir untuk mendapatkan warna yang gelap tambah warna purple dan untuk mencerahkan warna lukisan tambah warna kuning,,,,,,
cuba lah kalau anda tak percaya....
pesan sir lagi jangan sesekali guna warna hitam dan putih dalam lukisan tersebut....sila campurkan kombinasi warna2 gelap untuk dapatkan warna yang betol2 gelap seperti coklat,hijau tua,biru tua....
setelah saya pelajari kelas drawig banyak benda saya tahu tentang water colour....
                                 SEKIAN

No comments:

Post a Comment